marți

Second trial for girls

Marţi, 11 aprilie 2006

Probele de sâmbătă- foaie de obsevaţii probă:

I.
++
Nu s-a supărat când a devenit agresiv;
+
A căutat să refacă contactul;
A avut răbdare, deşi copilul nu a cooperat;
A fost de acord că profesionistul trebuie să lucreze cu orice copil;
-
A folosit redundant prenumele copilului;
A cautat să impuna comanda “Fii cuminte” care ar merge pentru un copil normal dar pentru ABA nu are nici o utilitate: copilul trebuie sa fie atent, nu cuminte;
Îl chema tot timpul “vino la mine” fără sa-l recompenseze;
A căutat sa opreasca anumite comportamente agresive cu argumentul “Nu face cutare lucru …că plâng” (autiştii nu empatizeaza);
Deşi M. a acceptat contactul fizic ieri, ea nu l-a mai folosit azi;
Ca recompensă a folosit doar bravo fără să îl laude pentru nici o caracteristică intrinsecă a lui (eşti frumos, eşti deştept etc.);
A căutat să-şi impună prezenţa şi cerinţele fără o motivare corespunzătoare;
--
A folosit cuvântul NU în proporţie de peste 60%;
A folosit metode ca pentru copiii normali (predarea denotativă), uitatul pe cărticele;
I-a cerut să deseneze deşi copilul nu ştie şi nu poate să deseneze;
A solicitat prea multe lucruri într-un interval scurt şi pentru o relatie care era stabilită de puţin timp;
A creat în mintea copilului impresia că “Ieri s-a jucat atât de frumos cu mine şi acum văd că e tot dintr-aştia care îmi cer lucruri de neînţeles… în curând o să spuna şi ea că sunt un prost că nu ştiu astea! Nu e funny deloc!”;

A. (copilul a dormit).
M1. (prima ei probă)
++
E o prezenţă foarte agreabilă care i-a plăcut lui M.;
+
A căutat să observe cât mai mult;
A căutat să se informeze;
A cerut explicaţii despre metode de lucru şi comportamente ale copilului;
Nu a încercat să –i impună nimic copilului ;
-
Nu a încercat să facă efortul de a interpreta semnele copilului;
S-a speriat de plânsul şi reacţia lui de la uşa de la balcon;
--
Nu a căutat să stabilească nici o relaţie cu copilul, l-a observat de la distanţă.

Niciun comentariu: