marți

Fourth trial for girls

Marţi, 11 aprilie 2006
Proba de luni - foaia de observaţii:

I.
++
(+++) Nu s-a supărat ca M. a a făcut o criză de nervi; nu l-a judecat, nu a spus ca trebuie să ia medicamente;
(+++) A reuşit pe parcursul unei singure ore să restabilească contactul;
+
A renunţat la NU;
A doua jumătate de oră a renunţat la numele redundant şi la comanda „vino la mine”;
A acceptat„pedeapsa” cu palmele la ochi;
Nu s-a enervat când era agresiv, i-a vorbit pe un ton calm;
S-a gindit să aibă controlul asupra lui (deşi nu cu metode adecvate);
In a doua jumătate de oră a fost flexibilă (a reuşit să îl ia de la chiuvetă fără scandal);
A răspuns la privirile şi reacţiile non-verbale ale copilului;
In baie a folosit laudele personale ca recompense (eşti frumos etc.);
A reuşit să îl ducă spre uşă la plecarea ei (deşi era nepăsător) şi s-a desparţit în termeni buni; Prima jumătate de oră a repetat obsedant numele copilului şi comanda "vino la mine" fără rezultat (erau prea dese şi fără recompensă pentru copil);
Ii adresa cereri în timp ce el nu coopera;
Nu a înţeles reacţiile non-verbale (enervarea, refuzul, autoagresiunea, semnul de tăcere);
După secvenţa agresivă a trecut prea repede la cereri adresate copilului (trebuia să îl lase să îşi revină, era prost dispus);
Nu s-a gindit să varieze jocul si formulele de adresare (il lauda doar cu "bravo" tot timpul).
--
A insistat să se joace cu cărticelele deşi copilul avea evident o problemă legată de ele.

M1.
+
A căutat să relaţioneze cu copilul;
Nu i-a interzis nimic;
Au cooperat bine;
A vorbit cu el.
-
Nu a căutat idei de joacă;
ÎI vorbea despre lucruri pe care el nu le înţelegea;
Repeta tot timpul “ e rece aici, răceşti”;
A.
+
A participat la jocuri de sărit;
S-a integrat în jocul cu bau-bau;
Nu a căutat idei de joacă;
Nu a căutat să-i impună nimic ;
A reţinut observaţiile de ieri şi le-a aplicat.
-
Nu l-a lăudat prea mult;
Nu a căutat metode prin care sa obţină ca M să facă ce vrea ea;
Nu a căutat idei noi de joacă.

Niciun comentariu: