duminică

Searching for a holliday

Duminică, 28 mai 2006

De o lună încoace mă gândesc la o vacanţă cât mai reuşită, noi nu am avut vacanţe până acum din lipsă de bani...se spune pe forum că vacanţele reuşite contribuie la motivarea copilului. Când ne-au vizitat în martie T. şi soţul ei (care locuiesc în Palma de Mallorca de doi ani) ne-au invitat să venim în concediu pentru două săptămâni, şi nu ne-ar costa decât avionul şi cheltuiala minimă. Însă pentru asta avem nevoie de un zbor charter şi agenţiile m-au refuzat până acum: charterul nu e disponibil decât pentru pachete turistice întregi, cu cazare. O singură agenţie mi-a oferit un zbor direct dar costă 980 de euro...cam mult pentru fondurile noastre. O altă variantă este să luăm un zbor obişnuit până la Barcelona (dar nici aşa nu mai găsim pentru august, am găsit doar cu 550 de euro) şi să mergem cu feribotul (150 de euro) până la insulă. T. zice că putem dormi o seară în Barcelona la nişte prieteni de ai ei şi să plecăm cu vaporul a doua zi (dar oare cum se va comporta M. cu răul lui de transport şi cu un drum atât de lung?). Între timp căutarea asta mi-a consumat resursele...se pare că la români orice lucru mărunt se obţine cu nervi şi cheltuială de energie, iar eu sunt deja la pământ după o lună şi jumătate de ABA.
Mă mai îngrijorează şi trecerea copilului pe paşaport şi ieşirea din ţară...s-a dat în ianuarie o lege prin care, dacă sentinţa de încredinţare a copilului e definitivă, nu mai e nevoie de acordul celuilalt părinte pentru scoaterea copilului din ţară (altfel nici nu am putea: nimeni nu ştie unde este tatăl lui M.) dar oare se aplică ea?
Mă grăbesc să depun actele la paşaport zilele acestea, T. are nevoie să îmi iasă cât mai repede ca să îmi facă o invitaţie oficială la un notar spaniol. Emiterea paşaportului durează o lună (!) altfel, taxa de urgenţă este de 35 de euro (mi se pare absurd). Am mai încercat de vreo două ori să le depun, dar este o coadă imensă, nu am avut nici o şansă mai ales că trebuie să stau şi cu M. la coadă ca să fie arătat la acte, să se verifice că este el cel din poză. Mai încercăm săptămâna aceasta dar am obosit rău de tot, am şi o perioadă profesională aglomerată.

Niciun comentariu: