joi

New programs

Joi, 8 iunie 2006

Ce am introdus nou în ultima vreme.... Lângă potrivirea de imagini (Matching 2d:2d) am introdus şi potrivire de cartonaşe colorate (Matching colours) care a mers foarte repede, acum e aproape terminat. Alt program nou este Block imitation, imitaţie de construcţie de cuburi (se începe cu două cuburi) îl face pentru că pare tot o continuare a imitaţiei cu obiecte, însă nu îi place foarte mult. Nonverbal imitation gross motor (imitaţie de mişcări) a trebuit adaptat pentru că nu reuşea în cazul gesturilor cu o mână să îşi dea seama pe care dintre mîini trebuie să o mişte el (chiar dacă am încercat cu convenţia "în oglindă" şi cu diverse tipuri de prompturi ...am introdus atunci pentru început mişcările simultane (bate în masă cu două mâini, le întinde în faţă, le ridică în sus etc.). De asemenea, nu reuşeşte să identifice acţiunile repetate (bătut de două ori în masă - am eliminat repetiţia în acţiuni pentru că nu face decât să complice cerinţa). O surpriză neplăcută a fost la imitaţia facială (Oral nonverbal imitation), în care imită pe tutore cu o mişcare facială (cască, zâmbeşte, încreţeşte nasul, se încruntă) - introdus săptămâna trecută. Deşi M. este destul de complex în repertoriul mişcărilor şi expresiei feţei, nu poate să le facă la comandă sau să le imite cu uşurinţă. La mişcările de corp îi lipseşte disciplina observaţiei iar la mişcările feţei pare că pur şi simplu nu înţelege ce vrem de la el...
La programe mă gândesc de obicei seara, după ce el adoarme. Îmi iau dosarul şi materialele de pe Internet în braţe şi mă tot gândesc ce să introduc şi cum să mai facem...

Niciun comentariu: