sâmbătă

Unanswered questions

Simbata, 7 ianuarie 2006

Mi-a raspuns la pm tipa de pe forum, dora, ea ma incurajeaza foarte tare sa fac ABA. Spune ca, daca nu am bani de tutori, sa mobilizez pe cine se poate...matusi, verisoare, prietene... sa ii scriu un mesaj inapoi sa ii explic ca din pacate nu am asa ceva. Sunt din provincie si nu am rude pe aici - si nici daca le-as avea pe aici nu cred ca m-ar ajuta. Iar prietenele lucreaza, au un program incarcat, unele au si ele copii mici, nu am ce sa le cer.

Din cite am inteles de pe forum, familiile acestea care desigur au foarte multi bani lucreaza cu 8 sau 10 "tutori" ....daca sunt doi deodata pe o sesiune de patru ore si trebuie sa vina dimineata unii, dupa-masa altii, cite o zi pe saptamina?...

In continuare citesc de pe forum si mi se pare incredibil. Povestile spuse acolo sunt impresionante. Adica un copil cu IQ 35 a fost adus la normal in doar doi ani - e de necrezut! Mai este cineva care se numeste "guest" pe forum si e limpede ca si-a recuperat copilul. Si mai sunt si altii care sunt in diverse stadii - deci se poate. Nu este deloc asa cum spun medicii sau cum se aude pe la televizor.
Am crezut pina acum ca cine are autism e condamnat fara speranta...poate de aceea am cautat peste tot asigurari ca M nu e asa...dar problema aici nu se defineste in "zona de negru" si "zona de alb", e clar. Mai sunt multe nuante de gri intre ele si daca el "e in zona gri" cum e evident ca este, trebuie sa accepti si sa te gindesti serios. Poate ca faptul ca nu e "atins" asa de mult este un avantaj si nu ar trebui sa fie atitea resurse cite au investit altii.
Totusi, cum o sa fac eu ABA...sunt o mamica singura? Am doar un job platit la nivel mediu si atit...Sigur, salariile tutorilor nu sunt prea mari dar trebuie sa aiba o multime de calitati...cum ii gasesc?Sunt complet neajutorata.

Dupa-masa asta a venit L pe la mine. E o cunostinta care are nevoie de ajutorul meu la ceva important pentru ea, pentru luna asta. I-am povestit si ei despre ce am aflat. Spune ca vrea sa fie si ea una dintre cei 8 si sa vina odata pe saptamina- vrea sa vina gratuit, pentru ca si eu urmeaza sa o ajut. E bine daca am gasit macar un om.

Seara asta o sa citesc din nou la culcare indreptarul de instruire ABA si topicurile pe care le-am scos la serviciu de pe net. Nu inteleg nimic! Parca ar fi limba chineza...sunt niste termeni pe care ii intilnesti la tot pasul..."masterare", "achizitie", "prompt","trials" s.a.m.d. Totusi, daca e important pentru M, trebuie sa inteleg pina la urma.

Niciun comentariu: